علائم خرابی کمک فنر چیست ؟

علائم خرابی کمک فنر چیست ؟

یکی از اثرات خرابی کمک فنر ، از بین بردن لذت رانندگی و کاهش کیفیت آن است و چنانچه به آن توجهی نشود به مرور با فرسایش و یا آسیب به دیگر قسمت های خودرو هزینه های مضاعفی را تحمیل می کند و از همه مهم تر ، این مقوله با ایمنی و جان سرنشینان ارتباط مستقیمی دارد به طوری که ممکن است با شدت گرفتن خرابی ، بر اثر کوچک ترین عاملی خودرو ثبات و پایداری خود را از دست دهد حتی منجر به چپ کردن خودرو نیز بشود لذا برای جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین حوادث خطرناکی نیاز است که شما نسبت به مواردی که در مورد خرابی کمک فنر خودرو هشدار می دهد حساس شوید چرا که بر خلاف سایر قسمت های فنی خودرو که برای بررسی و تشخیص و عیب یابی آن ها نیاز به متخصص مجرب است ، کمک فنر ها این طور نیستند و شما با مطالعه این مقاله خودتان می توانید به راحتی این مشکل را تشخیص دهید و تنها تعمیر آن را به متخصص بسپارید پس به سرعت در راستای حل آن بکوشید پیش از آن که یک نقص فنی جزئی هزینه های سرسام آور روی دست شما بگذارد.
با تی پارت همراه باشید تا با راه های تشخیص خرابی کمک فنر آشنا شوید.

نشانه های خرابی کمک فنر خودرو

نشتی روغن


نشتی روغن کمک فنر

اگر روی کمک فنر ها چرب شده و یا مشاهده کردید که در قسمت زیرین کمک فنر نشانه های روغن ریزی وجود دارد حکایت از نشتی روغن کمک فنر دارد.

علت نشتی آب بندی نامناسب ، آسیب دیدن بدنه و یا هر چه که هست مهم نیست تنها چیزی که اهمیت دارد این است که سیال روغن باید در کمک فنر ها وجود داشته باشد پس در چنین موقعیتی باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تکان های غیر عادی خودرو

مشاهده تکان های عجیب و غیر عادی در مسیر ها و جاده های هموار از دیگر نشانه های خرابی کمک فنر است. اگر که هنگام ترمز کردن ، خوردو به اصطلاح شیرجه می زند یعنی قسمت جلویی خودرو به میزان زیادی به سمت پایین حرکت می کند ، می توانید نسبت به این موضوع اطمینان صد درصدی حاصل کنید.

تغییر شکل ظاهری

تغییر شکل ظاهری بر اثر خرابی کمک فنر
مشکلات کمک فنر در برخی موارد از ظاهر آن نیز قابل فهم است؛ هر گونه تغییر شکل که بر اثر ضربه یا تصادف و یا … ایجاد شود حکایت از نقص دارد. با نگاه کردن به کمک فنر ها تشخیص ایراد بسیار ساده و قابل شناسایی است. کاهش ارتفاع خودرو در قسمتی از چهار طرف خودرو و به تعبیری افتادگی در یک سمت یا تمامی چرخ ها نیز به وضوح قابل رصد است.

فرسودگی لاستیک ها

فرسودگی سریع و غیر عادی و غیر یکنواخت لاستیک ها و عدم تناسب آن ها از دیگر عوامل کمک کننده در تشخیص خرابی کمک فنر می باشد.

رقص لاستیک ها

رقص لاستیک ها
یکی از مواقعی که خرابی کمک فنر ها بیشتر نمود پیدا می کند در مسیر های ناهموار و پستی و بلندی هاست؛ هنگام عبور از چنین مسیر هایی لاستیک های خودرو به طور مداوم به سمت بالا و پایین می جهند و به اصطلاح می رقصند پس بازی محور ها و رقص لاستیک ها از جمله نشانه های خرابی کمک فنر هاست.

انحراف خودرو به یک سمت

انحراف خودرو به یک سمت به سبب خرابی کمک فنر
عدم تعادل خودرو و کنترل دشوار آن به خصوص در عبور از پیچ های تند و کشیده شدن خودرو به یک سمت می تواند یکی از عوامل خرابی در سیستم تعلیق از جمله چرخ ها ، فنر ها و کمک فنر ها باشد.

ایجاد صدای ناهنجار

چنانچه هنگام عبور از سرعت گیر ها صدای جیر جیر و یا تق تق به گوش برسد نشان از وجود نقص در کمک فنر ها دارد. این صدا می تواند به علت شل شدن پیچ نگهدارنده کمک فنر نیز باشد پس دلیلی ندارد منشا آن صرفا آسیب دیدگی کمک فنر باشد.

سخن پایانی

در این مقاله شما با راه های تشخیص خرابی کمک فنر آشنا شدید و در این خصوص حرفی برای گفتن دارید اما چیزی که مهم هست این است که شما به محض روبه رو شدن با این علائم خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید و سهل انگاری در باب این موضوع می تواند برای شما گران تمام شود چه از نظر مادی و چه از نظر جانی ، پس به این توصیه دوستانه تی پارت توجه کنید.

هدلایت چیست ؟
تشخیص سر و صدای پلوس و انواع خرابی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بازدید های اخیر بستن
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها