رانندگی با باک خالی چه بلایی بر سر خودرو می آورد؟

رانندگی با باک خالی چه بلایی بر سر خودرو می آورد؟

زمانی که چراغ هشدار باک بنزین روشن می شود کابوسی در ذهن راننده شکل می گیرد که نکند تا زمان رسیدن به مقصد ، بنزین تمام شود که در آن صورت یا باید با یدک کش تماس گرفت و منتظر ماند و هزینه گزافی پرداخت کرد و یا باید با ظرفی طلب بنزین نمود که این کار بسیار شرمگین کننده است؛ طولی نمی کشد تا هولناکتر از این کابوس برای خودرو شما رقم می خورد. چگونه ؟؟ با تی پارت همراه باشید تا از عواقب رانندگی با باک خالی مطلع شوید.

 

اگر با سوخت کم رانندگی کنیم چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که چراغ بنزین شروع به چشمک زدن می کند که میزان بنزین موجود در باک به ۱۰ الی ۱۵ درصد حجم باک خودرو رسیده باشد؛ اهمیت ندارد که شما ناچار هستید که با این میزان تا رسیدن به جایگاه سوخت رانندگی کنید یا دوست دارید هیجان حاصله از این اتفاق را برای دوستان خود تعریف کنید در هر حالت با این اتفاق زمینه آسیب رسیدن به خودرو خود را فراهم می کنید.
در ادامه اتفاقاتی که در اثر این جریان به وقوع می پیوندد را شرح خواهیم داد.

۱- خرابی کاتالیزور اگزوز

در صورتی که بنزین به حداقل میزان خود برسد عمل مکش به خوبی صورت نمی گیرد در نتیجه احتراق به درستی شکل نمی گیرد و بنزین ناقص می سوزد همین امر باعث می شود که کاتالیزور واقع در درون اگزوز آسیب ببیند که این عامل هزینه سرسام آوری برای صاحب خودرو متحمل می سازد.

۲- خرابی پمپ سوخت

پمپ سوخت وسیله ای است که در باک خودرو قرار دارد و وظیفه انتقال بنزین از باک به پیشرانه را بر عهده دارد. پمپ سوخت جهت خنک ماندن و روان کار کردن به بنزین وابسته است چرا که در بنزین غوطه ور می گردد و این عمل موجب می شود پمپ سوخت همواره خنک بماند و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
همان طور که حدس می زنید کاهش میزان بنزین داغ شدن و فشار آمدن به پمپ را رقم می زند که این اتفاق نیم سوزی و یا خرابی کامل پمپ سوخت را به دنبال خواهد داشت.
خرابی پمپ سوخت اختلال در شتاب گیری و یا عدم روشن شدن خودرو را در پی خواهد داشت.

۳- ورود آلاینده و رسوبات به داخل پمپ سوخت

همان طور که می دانید تمامی سوخت ها دارای مقادیری آلاینده و ناخالصی می باشند که در کف باک خودرو رسوب می کنند در صورتی که مخزن بنزین پر باشد تراکم رسوب موجود کم خواهد بود چرا که میزان زیادی روی سطح سوخت و یا در میانه ی آن شناور خواهند بود و مابقی به میزان زیادی توسط فیلتر سوخت جذب می شوند اما در صورتی که باک خالی شود رسوبات به راحتی ته نشین شده و فیلتر سوخت به سرعت مسدود می گردد و پمپ سوخت این رسوبات را می مکد و در جریان این امر چند قطعه اعم از انژکتور ، فیلتر سوخت و پمپ سوخت همگی خراب خواهند شد.

۴- هوا گرفتگی

یکی از علل شایع در خودروها هنگام کاهش حجم سوخت هواگرفتگی است. هواگرفتگی به عملی اطلاق می شود که در صورت ورود هوا به پمپ سوخت در جریان عمل پمپاژ رخ دهد که مشکلاتی را برای پمپ سوخت پدید می آورد.

 

کلام آخر

در این مقاله با آسیب هایی که کمبود سوخت به قطعات خودرو وارد می کند آشنا شدیم و دریافتیم در صورت خالی شدن مخزن بنزین انژکتور ، کاتالیزور ، پمپ سوخت و فیلتر سوخت در معرض آسیب جدی قرار می گیرند و از همه مهم تر ممکن است در شرایط نامطلوب در جاده و یا خیابان مدت ها منتظر مانده و یا خطری جدی شما را تهدید کند و علاوه بر آن هزینه های زیادی را در اثر پیامد این کم توجهی بپردازید از این رو زین پس به این نکته اهتمام کامل بورزید و اجازه ندهید میزان بنزین خودروتان به کمتر از یک چهارم ظرفیت باک برسد.

سپر ماشین چیست ؟

نظرات (2)

  1. سیامک

    مطلب عالی
    حتما رعایت میکنم
    بیشتر از این مطالب بگذارید
    در ضمن اگر میتوانید اخبار ماهانه برای مخاطبین خود بکذارید

    • پشتیبان سایت

      سلام و عرض ادب…
      بله سعی می کنیم حتما آگاهی مخاطبینمون رو بالا ببریم
      چشم حتما بازخورد شما رو به همکارانم میدم تا انرژی بیشتری معطوف انتشار مقالات و اخبار این چنینی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بازدید های اخیر بستن
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها