فن آوران کارخانه نوظهور اما مقتدر در عرصه قطعات خودرو

فن آوران؛ کارخانه نوظهور اما مقتدر در عرصه قطعات خودرو

تاریخچه فن آوران

لوگو فن آوران

شرکت تولیدی “فن آوران پرتو الوند” یا به اختصار “فن آوران” در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در منطقه پاکدشت ورامین استان تهران با هدف طراحی ، ساخت و تولید انواع قالب های صنعتی شروع به کار کرد.

ابتدا در زمینه تولید قطعات صنعتی فعالیت می کرد اما به مرور با افزایش توان تولیدی شرکت و خرید ماشین آلات و بهره گیری از تکنولوژی CAD CAM توانست پیشرفت شایانی را در این زمینه کسب کند و خدمات ارزنده ای را به صنعت این مرز و بوم ارائه نماید.
تولید چراغ خودرو تصمیمی بود که در اوایل دهه ۸۰ کلید خورد. و با افزایش دانش فنی و تهیه تجهیزات تولیدی با تکنولوژی روز و مطابق با نیازمندیهای تولید چراغ خودرو ، زمینه تولیدات خود را گسترش داد.
این شرکت با اندوخته قریب به ۳۰ ساله خود و با دارا بودن بیش از ۴۵۰ متخصص و زبده در سطوح مختلف این حوزه فعالیت نموده و تلاش می کند تا با بهترین کیفیت و با تکیه بر دانش و تجهیزات پیشرفته و آزمایشگاهی و مطابق با نیاز بازار محصولات را تولید و در اختیار پخش کنندگان قرار دهد.

فناوران محصولات چه خودرو هایی را تولید می کند ؟

کارخانه فن آوران تمرکز خود را معطوف بر تولید چراغ آلات خودرو های ایران خودرویی و سایپایی نموده و به صورت تخصصی تنها روی این قطعات مانور داده که طبیعتا با چنین استراتژی می توان انتظار داشت که محصولات با کیفیتی در این حوزه تولید نماید؛ الحق و الانصاف هم نشان داده که این طور بوده و هست.
این شرکت در حال حاضر چراغ آلات خودروهایی نظیر پراید ۱۳۱ ، ۱۳۲ ، ۱۴۱ ، صبا و پژو ۲۰۶ ، ۲۰۷ ، ۴۰۵ ، پارس ، سمند ال ایکس ، سمند سورن ، تندر ۹۰ ، تیبا ، ساینا ، کوئیک ، نیسان و پیکان وانت را تولید می کند و فعلا وارد چراغ آلات دیگر خودرو ها نشده است اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

ویژگی های شاخص و برجسته فن آوران

کیفیت

فن آوران از معدود شرکت هایی است که محصولات بسیار با کیفیتی تولید می کند؛ گویا این شرکت برای رقابت با رقبای دیرینه خود خیز برداشته تا بازار چراغ آلات را به نوعی قبضه کند. در سال های اخیر توانسته به این جایگاه دست پیدا کند و با کیفیت پرآوازه اش دست دلالان بازار که در راستای منفعت خود اجناس با کیفیت را با سود های سرسام آور به فروش می رساندند و در این بازار آشفته جولان داده و از آب گل آلود ماهی می گرفتند را قطع کند چرا که با آگاهی مردم دیگر فریفتن آن ها توسط دلالان دشوار شده بود و در این اثنا بازاریان که متوجه این شدند که اجناس فن آوران در بازار به قول معروف جا بازکرده خواسته یا ناخواسته از آن استقبال کردند.
مطلب دیگری که نشان از کیفیت بالای محصولات این شرکت دارد و بر این موضوع صحه می گذارد این است که تعداد قابل توجهی از محصولات فن آوران روی خط تولید شرکت های خودرو سازی است و این موضوع در حالی مطرح است که برخلاف قانون بعضی از تامین کنندگان قطعات مانند کروز که از سهامداران شرکت های خودروسازی مانند ایران خودرو هستند و در بخش هیئت مدیره این شرکت ها نماینده مستقیم دارن و به راحتی می توانند در جهت منافع خود تصمیم بگیرند اما با تمام این تفاسیر نتوانستند از کیفیت بالای قطعه ساز رقیب یعنی فن آوران چشم پوشی کنند و ناچار به استفاده از محصولات آنها هستند پس این دلایل ردی بر گفته کسانی است که کیفیت این قطعه سازی مقتدر در میدان را زیر سوال می برند و از آن با عنوان متفرقه یاد میکنند.

کیفیت سنجی چراغ های فن آوران

بسته بندی

طبیعتا شرکت هایی مانند کروز که حاشیه سود بالایی را برای خود رقم می زنند سعی می کنند برای جلب توجه مشتریان و تقویت برند خود هم که شده از بهترین بسته بندی استفاده کنند اما بعضی شرکت ها مانند مدرن حاضر نیستند که از قسمتی از سود خود برای دلایلی که ذکر شد بگذرند تا محصولات را در بسته بندی که شایسته مشتریان باشد قرار دهند. در این میان اما فن آوران تمام تلاش خود را کرده تا به رغم قیمت تمام شده بخش قابل توجهی از سود نهایی خود را صرف استفاده از بسته بندی بادوام و مناسب کند تا زیبنده ایران و ایرانی باشد.

قیمت

قیمت نقش کلیدی در انتخاب یک محصول دارد. فن آوران سعی کرده اهتمام کامل بر این مقوله بورزد و با استراتژی سود کم و فروش زیاد که یکی از ترفند های دست یافتن به حاشیه سود مطلوب است ، هم شرایط را رقابتی تر کند و هم خود را دست نیافتنی تر از گذشته سازد؛ این مصرف کننده نهایی است که در این شرایط برد می کند آن هم در این بازار متلاطم به خصوص در حوزه خودرو ، تمام این موارد با تکیه بر حفظ کیفیت رخ می دهد و این خود موضوع مهمی است که نباید از آن غافل ماند.

شهرت یا برندینگ

شاید تا همین چند سال اخیر فناوران آنچنان که باید در بازار و در نظر مشتریان لوازم یدکی شناخته شده نبود ، اما با تکیه بر تمام برجستگی هایی که پیش تر بدان اشاره شد و رضایت و پذیرش مشتریان و فروشندگان تبلیغات دهان به دهان شکل گرفت و روز به روز در بازار قد علم کرد تا این که امروزه یکی از شناخته شده ترین و قابل اعتماد ترین برند های حاضر در حوزه قطعات خودرو محسوب می شود.

معرفی واحد ها و تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته فناوران

واحد قالب و ابزار

واحد قالب و ابزار شرکت فناوران سازنده و طراح قالب های دایکاست ، فلزی ، تزریق پلاستیک و فیکسچرهای کنترلی مطابق با استانداردهای روز صنایع خودرو می باشد و با بهره گیری از تکنولوژی CAD/CAM و به کارگیری نرم افزارهای تخصصی سالیدورکز و کتیا و همچنین استفاده از تجهیزات مرتبط از جمله دستگاه هایی نظیر CNC HighSpeed در جهت طراحی و ساخت قطعات کوشا می باشد.

دستگاه cnc - نمای کاملدستگاه cnc - نمای نزدیک

واحد مونتاژ

افزایش کیفیت محصولات از اهداف اصلی شرکت فن آوران پرتو الوند بوده و هست ، جهت دستیابی به امر فناوران اقدام به مجهز نمودن خطوط مونتاژ با بهترین تجهیزات ممکن از جمله سیستم رباتیک هوشمند (در جهت اطمینان کامل از صحت و عملکرد دقیق آب بندی چراغ آلات)، سیستم تست نورسنجی (جهت کنترل کلیه محصولات) و … کرده است و از پرسنل مجرب در ایستگاه های مختلف کاری به منظور کنترل انسانی جدای از کنترل سیستمی و خودکار بهره می برد.

واحد مونتاژ فن آوران

واحد آزمایشگاه

با توجه به این نکته که چراغ آلات از جلمه قطعات زینتی و صد البته ایمنی خودرو محسوب می شوند تولید آن ها باید در راستای محور دقت و با نهایت ظرافت صورت بگیرد لذا شرکت فن آوران پرتو الوند آزمایشگاه خود را بر پایه ی استاندارد های بین المللی مانند PSA , ECE , JIS , KES دایر و مجهز نموده و اخیرا با اخذ گواهینامه مورد تایید اداره استاندار تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت ISO/IEC/17025:2017 توانسته عنوان دومین آزمایشگاه برتر در سطح کشور را از آن خود کند.

آزمایشگاه مذکور مرجعی برای آزمایشات مکانیکی ، شیمیایی ، عملکردی ، دوام ، رنگ سنجی ، نور سنجی و کنترل ابعادی قلمداد می شود.

آزمایش چراغدستگاه آزمایش چراغ

تجهیزات پیشرفته روز دنیا

با نظر به اینکه لنز چراغ های خودرو مدام در معرض نور مستقیم آفتاب و شرایط جوی و محیطی مختلف قرار می گیرند و همچنین احتمال برخورد اشیا ریز و درشت به آن ها وجود دارد استفاده از تکنولوژی و دستگاه آلات سخت کاری بسیار راه گشاست چرا که سبب می شود لنز چراغ های خودرو مقاوم شوند و موجب می شود تا از بروز اشکالاتی از جمله تغییر رنگ و خط و خش جلوگیری به عمل آید. در راستای تحقق این اهداف شرکت فن آوران اقدام به تجهیز خطوط پیشرفته با به روزترین متدولوژی و استفاده از دستگاه های متالایزینگ از معتبرترین شرکت های آمریکایی و اروپایی نموده است تا فاصله خود را با رقبا بیش از پیش بیشتر کند.

ماشین آلات پیشرفته آمریکایی فن آورانماشین آلات پیشرفته فن آوران

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم حول یکی از محبوب ترین برند های بازار ، برای آن دسته از عزیزانی که هیچ آشنایی ندارند و یا آشنایی نسبی کسب کردند مختصر توضیحی ارائه کنیم تا در هنگام خرید محصولات مورد نظر خود سردرگم نباشند و بدانند از چه شرکتی و با چه اسم و رسمی خرید میکنند.

پرسنل فن آوران

 

منبع : فن آوران پرتو الوند

کروز؛ غول صنعت تولید قطعات خودرو

نظرات (2)

  1. پوریا

    سلام توضیحات شماعالیه خسته نباشید

    • پشتیبان سایت

      سلام و عرض ادب…
      باعث دلگرمی هست
      ممنون از انرژی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بازدید های اخیر بستن
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها